Klient:
Janko, narodený 1999, žiak 7. ročníka ZŠ pri Liečebno-výchovnom sanatóriu Košice-Barca
Z anamnézy:
Zaradený do LVS v školskom roku 2008-2009, v 02-2009 do 3. ročníka ZŠ.
Priebeh tehotenstva a pôrod bez ťažkostí, prenášaný 2 týždne. P.h.=4200 g, p.d.=55 cm. Samostatná...
„Mnohí terapeuti robia niektoré veci, ktoré sú zbytočne zložité“.
( „Vždy je lepšie začať s čo najjednoduchšou intervenciou a až postupne zvyšovať kaliber“ - všeobecné terapeutické pravidlo. „Systemická terapia sa snaží zaobchádzať s komplexitou primerane komplexite“ - Kurt Ludewig...
Ako hodnotia rôzne terapeutické faktory samotní klienti? Ktoré považujú oni sami za tie, ktoré prispeli k ich terapeutickým zlepšeniam?
Prístup k hodnoteniu psychoterapie, aký prezentujú Irvin D. Yalom a Molyn Leszcz v knihe Teorie a praxe skupinové psychoterapie ( Portál,...
Metodiky KBT pre prácu s deťmi, použiteľné aj v systemickej terapii
Ostova relaxácia:
Nádych na 3 sekundy.
Výdych na 6 s. Môže sa ozvučiť (podobne ako mantra „óóm“, alebo „stróóm“)
Výdych sa môže postupne predlžovať, cvičí sa pomalé dýchanie, ktoré navodí neurovegetatívne uvoľnenie s...
V tomto texte sa odvolávame na naše záznamy z jednotlivých stretnutí s rodičmi a budeme z nich čiastočne citovať.
1. stretnutie :
Prvé stretnutie sa uskutočnilo 10.10. 2012 a zúčastnilo sa ho 12 rodičov. V úvode bol vysvetlený celkový zámer nami plánovaných...
Teoretická časť
Naša práca s deťmi u ktorých je potrebné zmierňovať agresívne správanie
vychádza najmä z pohľadov teórie sociálneho učenia /Bandura a kol., 1963 in Grahame Hill:
Moderní psychologie, Portál Praha, 2004/, z pohľadu teórie frustrácie /Dollard a kol., 1939,
tamtiež/, z...
Systemický prístup v poradenstve adolescentom
Marek Linha
Gymnázium Šrobárova 1, Košice
Systemický prístup (SP) sa na počiatku osemdesiatych rokov vydelil z rodinnej a systémovej terapie prijatím výrazne odlišných teoretických východísk. Na všeobecnej úrovni SP vychádza z...
Predošlý materiál ( Súbor pracovných listov "Som v LVS - čo s tým?" ) používame v skupinovom rámci, v posledných 2 školských rokoch aj pri výuke nového predmetu "Prevencia sociálne-patologických javov" ( aktuálne pre triedy 5.-7., 6-7. a 8. interného útvaru s názvom Diagnostické centrum, po 2...
Úvodné info, témy pracovných listov, konštruktívne otázky k tzv. bodovačkám a metodika pri ktorej konštruujeme "List triede" sú na
adhd-rodinne-poradenstvo.webnode.sk
Ide o cca 100 pracovných listov, ktoré sú vhodné, ako sa ukazuje po 5-ročných skúsenostiach, pre prácu so skupinou 8-12...
Komu / a k čomu / pomáha „organicita“, ak pracujem s dieťaťom, ktoré má „poruchu ADHD“ ?
Organicita - súbor znakov v reakciách diagnostikovaného jednotlivca na úlohy špeciálnych testov, z ktorých možno usudzovať, že príčinou porúch je organické poškodenie mozgu.
Mgr. Jana Praženicová
Výrazy...
Postupne sme si obaja uvedomovali, že samotné „prednáškové“ informovanie o rizikách ADHD vo vývine detí ( s následnými diskusiami a dielčimi metodikami ) pravdepodobne nie je celkom dostatočné ani voči očakávaniam niektorých rodičov, ani nezodpovedá predstavám, s ktorými sme do tejto aktivity...
Psychologie in Erziehung und Unterricht, 30 Jg, 1983, Heft 3, S. 222-228
Liečebno – pedagogický detský a mládežnický domov
Realizoval tréning s 5 deťmi vo veku 6 – 14 rokov
Koncept tréningu vytvoril v náväznosti na prácu Petermannovcov (1978 )
Priebeh tréningu
1....
Služobné návštevy v Diagnostickom centre pre deti v Bratislave a v LVS - Bratislava. Seminár o práci v inštitúciách, Centrum Salvator 12.5. - 16.5. 2015Utorok: Biografická skupina s 5-timi 12-15ročnými chlapcami. Hovorili veľmi otvorene o rodičoch, podrobne o svojich postojoch a...